My photo
Seri Manjung, Perak, Malaysia
Assalamualaikum, salam sejahtera & salam 1 Malaysia. Nama saya Raja Nur Farahanim Binti Raja Abdul Rahman. Just call me fara. (>_<)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Wednesday, February 8, 2012

holiday tak dirancang

27/1/2012 - interview kat Seberang Prai, Pulau Pinang

26/1/2012, i bertolak dengan my friend pukul 11.30 pagi..sampai sana dalam pukul 1.30 petang..then kami tunggu kawan-kawan lain sebab nak pergi makan sama-sama..kami tidur di Bukit Jawi Golf Resort..malam itu, kami berkumpul untuk study all about pendidikan, MARA dan isu semasa..

Esok paginye (27/1/2012), kami breakfast kat resort tu and then pukul 9 pagi bertolak ke tempat interview..kat sana kami jumpa kawan-kawan lain..kami semua masuk bilik yang sama tapi group berlainan..lepas itu, Alhamdulillah semuanya selesai..then kami berkumpul bergurau senda menghilangkan lega..hehe..kami bertolak balik rumah pukul 2, tapi singgah di Taiping untuk lunch..and then teruskan perjalanan balik masing-masing....

baru lepas interview
kat Bukit Jawi Golf Resort
*credit to fila untuk gambar-gambar ni... :))

*********************************************************************************************

2/2/2012-5/2/2012 - interview sambil jalan-jalan kat Putrajaya dan Kuala Lumpur..

2/2/2012 sampai kat putrajaya pukul 9 malam dengan my family..malam tu tido kat homestay presint 11..sampai sana nak cari kedai makan tapi tidak jumpa..kami terus pergi bangi dan makan kat sana..then esoknye (3/2/2012), my parents hantar i pergi interview kat Jabatan Perdana Menteri..kami bertolak pukul 7 dari homestay..jumpa kawan-kawan i kat sana..kami 3 group masuk interview dengan interviewer yang sama dan bilik yang sama..huhu..lepas itu, alhamdulillah semuanya selesai walaupun sebelum itu masing-masing takut dan risau..hehe..ermm da habis tu apa lagi, bergambar lah kami..hehe..then habis bergambar, kami pun balik ikut haluan masing-masing..i tunggu ayah datang amik...

tempat interview
bilik interview
saya kat depan office tuh
kami yang harus skema hari itu :)
kami
*credit to fila untuk gambar-gambar ni... :))

Balik je homestay, i pun tukar baju sebab nak pergi jalan-jalan kat KL..hehe...my family check out dari homestay tu dan kami pergi ke food court sebelah masjid Putrajaya sambil-sambil tunggu ayah sembahyang jumaat..then kami terus pergi Rasa Arena Food Court Alamanda untuk lunch..lepas itu, kami check in kat homestay Presint 9..then rehat n sembahyang, terus pergi KL..my sis nak beli external harddisk sambil-sambil survey handphone..sudah habis berjalan, kami berhenti makan sebelum balik Putrajaya...

Esoknye (4/2/2012), sepatutnya kami balik hari ini tapi disebabkan ada hal tidak dapat dielakkan, kami terus stay..lepas kami check out, kami bercadang nak jalan-jalan sekitar Putrajaya..masa itu kami ternampak Taman Botani, so kami pun terus masuk..cantik sangat dalam itu, itupun sudah tidak berapa terjaga..luas dan memang penat berjalan..kat sana boleh juga sewa basikal..tapi memandangkan masa kami datang kaunter tutup untuk rehat, jadi kami bercadang untuk berjalan sahaja..but berbaloi la lihat pemandangan cantik-cantik..i dengan my sis tidak lepaskan peluang untuk tangkap gamba..hehe...

Taman Botani Putrajaya
parking yang bercirikan alam semulajadi
peta Taman Botani
Terowong Bunga Kertas
inilah Terowong Bunga Kertas
saya di laluan terowong
tangga yang unik & cantik sebab diletakkan cangkerang kerang
pose di tangga cangkerang kerang
kerusi kat Taman Botani
salah satu pemandangan dari Taman Botani

Sudah puas melawat Taman Botani, kami pun pergi makan kat food court sebelah masjid..then kami singgah solat kat Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin atau Masjid Besi..terpegun kejap masuk masjid tuh..cantik sangat..lepas itu, kami teruskan perjalanan sampai KL..kami singgah di Berjaya Times Square sebab my sis nak beli iPhone..sambil-sambil itu, tengok jam sudah pukul 8..dan my sis still lagi tidak settle, then ayah bercadang supaya kami stay lagi kat Putrajaya..sebelum balik Putrajaya, kami makan dulu..then esoknye (5/2/2012), kami balik ke Manjung, tapi singgah di KL untuk settlekan hal my sis..dan singgah lunch di Jejantas Sungai Buloh..sampai di Manjung lebih kurang pukul 4..

Inilah holiday yang tak dirancang..tapi pape pun seronok sebab having a great time dengan family dan kawan-kawan..hehe